Friday, May 26, 2006

kotok kaleku~

pencil case tu dibeli 5thn dahulu..somewhere in 2001 iguess..n i was in form4.beli kat syarikat muda osman kat kota bharu..time tu kdai tu still located kat kdai kcik lama dkat ngan pusat tuisyen KAMI,pusat tuisyen y jadi tumpuan " liqa' " dak2 maahad laki ngan maahd ppuan,is it?..tahla..since aku xtuisyen kat situ then i dont know sjauh mana kebenarannye.

skang ni kdai muda osman dah pindah dkat ngan stesen bas,lokasi y lebih strategik n kdai pun lebih besar..actually i bet kdai tu nk bersaing ngan pustaka sri intan y baru bukak,y jauh lebih besar n lg byk brg than kdai muda osman has to offer.bile PSS tu cam potong line n bg saingan y sengit,seklaigus berjaya menyaingi populariti muda osman,only then muda osman perbesarkan perniagaan n kdai y lebih besar d segi saiz dan kapasitinye di samping lokasi y lebih strategik.bile dah ada pesaing only then muda osman tbukak mata.tu la kan..

aku ingat lg saat beli kotakkale itu..nothing special happened on that particular day but time beli tu aku azam nk guna case tu utk satu jangka masa y lama..n time has proven it,where i've been using that case for almost 5years.pnah in that period of time aku nk beli case lain sbb cam dah uzur sket,tp bile mengenangkan dah lama gune case tu,then tetibe rase sayang lak nk buang,jd sentimental value lakx..huhu.maka bermulalah episod that case sbg antara brg kesayangan aku..

then arini,26hb jun 2006.
kat umah cam biasa.mlm2 afte dinner,lepak2 kat lepak port kitorg,kat hall dkt ngan ruang tamu.actually kat umah aku ini,port lepak @ gathering family; 1-ruang dpan tv, 2-area dkt ruang tamu,and 3-dapur@meja makan.. ngan anak2 buah sume..duk sibuk itu ini,tetibe aku tpandang smthg..sama tp xserupa.kept my distance closer n closer to that thing,then gulp! PENCIL CASE AKUUU..dah jadi cam papan dam.!!patut la dah lama xnmpak pencil case itu.since aku 'bcuti' n blum lg stat kolej,lama la xsentuh case tu.rupe2nye die wat hak milik die.terkesima.bhgn thorough itam kat atas nye dah diconteng ngan liquid paper lalu bertukar wajah,bhgn atas pencil case tu dah jadi papan dam..sediiiihh~ape laie,mulut pun melancarkan serangan ke atas the culprit.tp since mulut aku ni bukan jnis y lancar n laser,xbyk lah peluru yg dimuntahkan..tp tuhanje y tau,betapa sedih nye hati ini nengokkan pencil case tu..haduh~ :( itu pencil case dah umur lebih 5thn..dah dipakai 5thn,dikelek ke hulu ke hilir 5thn lamanye,dibukak dtutup 5thn lamanye,zip pun xrosak,except for the zip holder y longgar,menempatkan stationary aku5thn lamanye..n skang, di depan mata,kelihatan case ksayangan y berwajah baru setelah diconteng sedemikian rupe..hadus..sedihh~ :( n that night aku merajuk ngan adik aku,buat dingin ngan die..haaa,sape soh amik conteng!

ni lah die case nye..:(
Photobucket - Video and Image Hosting

No comments: