Wednesday, December 16, 2009

memberitahu itu elak fitnah

Pada suatu hari Rasulullah s.a.w berjalan dengan isteri baginda y berniqab, dan salah seorang sahabat baginda terserempak dgn mereka berdua, lalu baginda memanggil sahabat tersebut dan menerangkan bahawa perempuan tersebut adalah isteri baginda. Sahabat baginda menafikan bahawa beliau buruk sangka dgn baginda, namun baginda tetap menjawab bhw baginda tidak bimbng dgn sahabatnya itu, namun dibimbangi syaitan yang akan mempengaruhi fikiran sahabt baginda tersebut.
wallahua3alam.

menerangkan pada org adalah salah satu cara mengelakkan fitnah.

arakiannya, andai korg y kt mansurah terserempak saya makan2 ngn sorang (post)budak lelaki then that's my lil brother.

saya dah terangkan, then pasni kalau nak kate tu gewe pun ikut demo las.siul

biasanya kalau saya terserempak ngn any budak melayu n that budak melayu berada dekat dgn saya then saya akan cakap kt budak tu that i'm with my bro, xkira la bdak melayu lelaki ke perempuan ke, tapi kalau budak tersebut duk jauh dari kami, then xkan la saya nak laung2 panggil die kan or tarik die ke arah kami then suh compare2 muke or passkan die ic kami ke ape ke, kan? lol

2 comments:

mas said...

owh,mcm tu.haha~sapo la yg duk igt gewes tuh.adoi~

lit bro said...

HAHAHAHAH..