Tuesday, October 20, 2009

Al-fatihah buat toksu aji.

selembar warkah bertulisan jawi saya peroleh semasa pulang ke tanah air tahun lepas, daripada seorang datuk saudara known as toksu aji, y sudah lama menetap di Mekah.

beberapa hari terakhir semasa pulang baru2 ini, mendapat perkhabaran dari tanah suci bahawa toksu aji dimasukkan ke hospital kerna pendarahan dalam perut. details sakitnya tidak pula diketahui. dan beberapa hari selepas kembali ke bumi Egypt, saya mendapat perkhabaran daripada ayah bahawa toksu aji sudah kembali ke rahmatullah pada 17 Oct, jam 11pagi Msia. anak2 toksu aji y menetap di Msia katenye kembali ke sana utk menjenguk ayahanda mereka, sekiranya mendapat visa.

It's a big loss of him. He's a great man I'd ever known- berusaha utk menghubungkan silaturrahim antara saudara-mara, seringkali menjadi org tgh dan memulihkan hubungan sekiranya terjadi pergaduhan/perselisihan faham antara sesiapa y dikenali, sgt concern dgn perkembangan anak beranak dan saudara mara beliau etc. Seseorang y patut saya jadikan teladan. Dia seringkali memberikan saya wang sekiranya pulang ke tanahair. kali terakhir saya berjumpa beliau xsilap somewhere in 2006 or before. Rupanya sudah lama the moment i last met him. huhu

Nampaknya tidak sempat saya menyahut jemputan toksu haji utk mengunjunginya di sana..

Semoga segala jasa dan budinya semasa di dunia akan dikira sebagai amal soleh y akan menyenangkan kehidupannya di sana, because he deserved it. Al-fatihah.

No comments: